sobota, 4 kwietnia 2015

Happy Easter. DIY


Po prawie roku przerwy wracam z nowymi pomysłami, inspiracjami i mam nadzieję, dużo częstszymi postami. 
Zapraszam do obejrzenia moich przygotowań do Świąt Wielkanocnych. Dodam także przepis na ciasto ze zdjęć!
Enjoy!


 Potrzebne będą wydmuszki, podstawki na jajka, serwetki i kolorowe wstążki!


 

 Rozkładamy serwetkę białą stroną do góry.

 Przeciwległe rogi składamy do siebie.

 Zgięte rogi składamy jeszcze raz na pół.

 
 I jeszcze raz. :)



 
Zawijamy jajko serwetką i przewiązujemy wstążkę.

 
 Wkładamy do podstawek i ozdoby gotowe! :)

 
W 5 dni udało mi się wyhodować rzeżuchę, do której włożyłam dwa wielkanocne kurczaczki :)
A ciasto to jak zwykle połączenie dwóch przepisów z bloga MojeWypieki plus moja inwencja.

Otóż spód ciasta to kruche ciasto zaczerpnięty z tego przepisu na mazurek kokosowy z malinami:

Składniki na ciasto kruche:

  • 175 g mąki pszennej
  • 25 g cukru pudru
  • 100 g masła, schłodzonego
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
  • 1 żółtko
Wszystkie składniki wygniotłam, wyrobiłam ze sobą w misce. Następnie uformowałam kulę, owinęłam folią i włożyłam na godzinę do lodówki.
Po tym czasie rozwałkowałam ciasto do grubości około 4-5 mm i przełożyłam do formy.
Ciasto w formie jeszcze na 30-60 min wstawiłam do lodówki. Przed pieczeniem po nakłuwałam widelcem. Piekłam ok 13-15 min w temp. 200ºC z termoobiegiem.       

Na kruche ciasto położyłam masę marcepanową z przepisu na mazurek marcepanowy z białą czekoladą:

Składniki:
  • 6 białek (z dużych jajek), podzielone 3+3
  • 300 g zmielonych migdałów
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów
  • 200 g białej czekolady ( ja użyłam karmelowej czekolady)
  • 50 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
  • czekoladowe jajeczka Cadbury lub Milka do ozdoby
Kupiłam 300 g migdałów w płatkach i zmieliłam je w blenderze. Zmielone migdały wymieszałam z 3 białkami i ekstraktem migdałowym, do otrzymania gładkiej masy.
W misie ubiłam 3 białka na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając drobny cukier, łyżka po łyżce, cały czas ubijając. Ubitą pianą dodałam do masy migdałowej w trzech turach, mieszając delikatnie i tylko do połączenia się składników.
Gotową masę wylałam na gotowe kruche ciasto i wyrównałam szpatułką.
Piekłam w temp. 170ºC przez około 45 min.

Wystudzone ciasto polałam, roztopioną w kąpieli wodnej, karmelową czekoladą z dodatkiem śmietany kremówki. Jeszcze ciepłe wyrównałam szpatułką i ozdobiłam kolorowymi pastelowymi jajeczkami. 
Jeszcze nie wiadomo czy będzie smakowało, bo trzymam je do wielkanocnego śniadania. :)




Kolejny post będzie relacją z moich domowych Świąt, a następnym opowiem o mojej nowej szkole, w której uczę się wreszcie czegoś, co mnie interesuje  - projektowania wnętrz! <3

Happy Easter! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz