wtorek, 27 czerwca 2017

Najszybsze i najprostsze ciasto z owocami



Mam dla Was przepis na ciasto, które zawsze wychodzi, jeśli robimy je zgodnie z przepisem.
Przepis jest mega prosty i każdy na pewno sobie z nim poradzi, 
a ciasto będzie idealne na ciepłe letnie dni. 
Enjoy!




Ciasto z owocami 

Składniki:
  • 4 jajka
  • troszkę więcej niż 0,5 szklanki cukru (cała szklanka, to za słodko - sprawdzałam :D)
  • 1,5 szklanki mąki (u mnie 1 szkl. mąki pszennej i 0,5 szkl. mąki razowej żytniej
  • 5 łyżek oleju
  • olejek migdałowy lub cukier wanilinowy (wg mojego smaku z cukrem wanilinowym wychodzi lepsze)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 kg owoców (ja do tej pory robiłam z truskawkami, jabłkami i brzoskwiniami)

Co robimy:

  • Nagrzewamy piekarnik do temp 180ºC
  • Formę natłuszczamy olejem i obsypujemy bułką tartą
  • W misce: jajka z cukrem ubijamy do białości około 6-5 min (w trakcie ubijania dodajemy cukier stopniowo) w tym kroku dodajemy do cukru również cukier wanilinowy, jeśli nie wybraliśmy olejku migdałowego.
  • Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia - wymieszać z masą jajeczną za pomocą szpatułki (lub łyżki) bardzo powoli i delikatnie, tak aby jajka straciły jak najmniej objętości. - jeśli w tym kroku użyjemy miksera, ciasto nie będzie puszyste i owoce nie schowają się w nim
  • Na końcu mieszania wlać olej i olejek migdałowy, jeśli nie użyliśmy wcześniej cukru waniliowego, i delikatnie wymieszać.
  • Puszyste ciasto przelać do przygotowanej wcześniej formy i ułożyć na nim umyte wcześniej i pokrojone owoce.
  • Piec około 40 min (bez termoobiegu)
  • Można posypać cukrem pudrem do dekoracji


Moje ciasto ze zdjęć jest zrobiłam z truskawkami i jabłkami, bo takie owoce miałam w domu.


Do ciasta użyłam 1 szklanki mąki pszennej typ 450 z firmy Młyn Batory i 0,5 szklanki mąki razowej żytniej typ 2000 z tej samej firmy. Ciasto zawsze wychodzi!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz